دغدغه ایران

ایران برای توسعه پایدار به عقلانیت جوهری نیازمند است.

دغدغه ایران

ایران برای توسعه پایدار به عقلانیت جوهری نیازمند است.

دغدغه ایران
حق داریم ایده‌‌های‌مان را درباره کشوری که از آن ماست بیان کنیم، به پایداری بقا و ارتقای آن بیندیشیم، و زندگی بهتری مطالبه کنیم. مکلفیم به فکر ایران باشیم و آن‌را آباد و آزاد بخواهیم. باید به قضاوت تاریخ درباره خود بیندیشیم، و کاری کنیم درخور سرزمین و مردمان تمدنی تاریخی، پیش از آن‌که ضعف عقلانیت ما را عبرت تاریخ سازد.
محتوای این وبلاگ از طریق این کانال تلگرام هم در دسترس است. https://telegram.me/fazeli_mohammad
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۲

مهاجرت از بلاگفا به بیان

سرورهای بلاگفا قریب یک ماه است که از کار افتادهاند و انتظار برای رفع خرابی آنها بیفایده بود. یک ماه، در دنیایی که لحظهها مهماند، زمان زیادی است. بنابراین تصمیم به مهاجرت گرفتم، از بلاگفا به بیان. ظاهراً امکانات بهتری هم دارد. امیدوارم تجربه بلاگفا در اینجا تکرار نشود. باز هم درباره ایران خواهم نوشت، بالاخص حالا که شواهد و بررسیها هم نشان میدهد وبلاگ نوشتن اثری بیش از مقاله علمی-پژوهشی نوشتن دارد. اینجا را ببینید. 

نظرات  (۷)

۰۷ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۸ مصطفی علیزاده
سلام
مبارک است ان شاءالله
امیدوارم نیات خیر شما به نتایج خیر برای ایران عزیز منتهی شود.
موفقیت شما را از ایزد منان خواهانم
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۸ مصطفی علیزاده
سلام
مبارک است ان شاءالله
امیدوارم نیات خیر شما به نتایج خیر برای ایران عزیز منتهی شود.
موفقیت شما را از ایزد منان خواهانم
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۶ پوریا عبدی
ممنون استاد عزیز
کتابهای شما برای من که مفید بوده اما وبلاگتون رو میدونم برای خیلی های دیگه که مطالعه کتاب ندارند و من میشناسمشون، مفید واقع شده و تا حدود زیادی مطالب رو دنبال می کنند
فقط یه نکته
اینکه دوستان-حداقل دوستان و اطرافیان من
اگر مطلب در فیس بوک باشه بیشتر می بینند و بیشتر براشون جالب تره
چون هم وقت بیشتری رو در فیس بوک می گذرونند هم اینکه مطلب ارائه شده در فیس بود غالبا علاوه بر لینک و عنوان مطلب عکس هم داره و شاید بیشتر جذب بشند
اما لینک کوتاه در جی میل رو کمتر دنبال می کنند
اینو چندتا از دوستان به من رسوندند
وقتی دیدم هم براشون میل فرستاده بودم از مطالب شما و هم فیس بوک
اما فقط فیس بوک رو باز کرده بودند
البت میدونم که شما لینک رو توی فیس بوک هم میفرستید 
اما دیرتر هستش ظاهرا

پیروز باشید
همیشه
پاسخ:
سلام
همه مطالب وبلاگ را در فیسبوک هم منتشر می کنم.
سلام، تبریک که اومدین بیان.
میدان از سایت‌های چپ‌های ایرانی محسوب میشه. تو اولین یادداشت این وبلاگ به میدان لینک دادن یعنی پیچش به چپ این وبلاگ و شما!!!!
۰۸ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۸ پرویز اجلالی

آقای دکتر

حرف شما درست است .نوشتن در رسانه های عمومی بهتر از نوشتن مقاله های علمی پزوهشی است که در رشته های ما در ایران حداقل در این سال ها در موارد قابل توجهی فقط بازی با کلمات و ریاصیات است بدون این که حرف مهمی زده شود .اما نوشتن در رسانه های عمومی در حدی که مخصوصاً این نسل جوان روزنامه نگاران می نویسند که نه املای فارسی درست بلدند و نه دستور زبان و نه درک درستی از مرزهای منافع  ژئوپولیتیک ملی و نه اطلاعات عمومی خوبی دارند که افتخار نیست .متاسفانه بیشتر استادان ما هم اطلاعات عمومی کافی ندارند فقط درس هایشان راخوانده اند و چون آن هارا دربستر تاریخ وجغرافیایشان قرار نداده اند خیلی وقت ها آن ها راهم خوب نفهمیده اند .ده ها مثال می توانم بیاورم .به اندازه کافی روشنفکر نیستند .یعنی اطلاعات عمومی و دیدگاه میان رشته ای ندارند.سیاست ومصالح سیاسی را نمی فهمند .تئوری های جامعه شناسی را دیمی تفسیر می کنند و آن ها را با فهم عام قاطی می کنند تاریخ نخوانده اند . فارسییشان عوامانه است .از نیازهای کشور خبر ندارند .قوانین کشور را نمی دانند. برای ستون نویس سطح بالا شدن همانقدر  دانش و بینش لازم است که استاد درجه یک شدن .آنچه مهم است حرف حساب است حالا چه در آکادمی چه در رسانه ها و توصیه من به استادان علوم اجتماعی این است بسیار خوب بیایید همگی برویم در مطبوعات بنویسیم .اما مطمئن باشیم که درست می گوییم بر اساس داده حرف می زنیم حرف عمیق می زنیم .زورنالیست بشویم اما ژورنالیستی (یعنی سطحی و کوتاه مدت )ننویسیم. ونکته آخر این که در مطبوعات اگر چیزی بنویسید که به مذاق یکی از دوجناح خوش نیاید اصلاً چاپ نمی شود .امتحان کرده ایم ما .شما هم امتحان کنید .

پاسخ:
کاملا قبول دارم آقای دکتر که ستون نویس شدن به اندازه استاد درجه یک شدن، زحمت و خلاقیت نیاز دارد. 
سلام و بسیار خرسندیم که باز امکان سهیم شدن در آنچه می اندیشید و دغدغه شماست، برای ما فراهم شد. فقط اینکه آیا مطالب قبل هم به این مکان منتقل می شود یا در همان وبلاگ قابل دسترسی است؟
پاسخ:
اگر بلاگفا درست شود قابل انتقال است. اگر هم نشد، متنها را دارم، منتشر می کنم. 
۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۶ فرشید مقدم سلیمی
خوش آمدید استاد.
وبلاگ از فیسبوک و روزنامه و مجله و همه چی بهتره.
ما هم داریم میایم بیان.
ارادتمند/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی